Risco Software
  • Produkty
    • Cesarz_RefiT
    • Risco KSeF
    • Cesarz_ERA
    • Cesarz_SFTR – Rozporządzenie SFTR
    • Cesarz_MiFIR – MiFID II/MiFIR
    • Cesarz_BE – MiFID II
    • Cesarz_SI – MiFID II
    • Cesarz_CCP – EMIR
    • Cesarz_TR – EMIR
    • Risco FinApi – PSD2
    • Risco CMOS
    • Risco Printouts Generator
    • Risco JPK – Jednolity Plik Kontrolny
    • Risco Zarządzanie Gotówką Banku
    • Risco Elektroniczne Zajęcia
    • Risco Informacja Kredytowa
    • Risco Płatności Ekspresowe
  • Rozwiązania
    • Systemy transakcyjne banków
    • Systemy do obsługi procesów kredytowych
    • Systemy do bankowości elektronicznej
    • Systemy kontroli przepływu dokumentów
    • Systemy raportowania
    • Risco Rozpoznawanie Tekstu – system typu OCR
    • Systemy obsługi sprzedaży
    • Systemy Front-end dla instytucji finansowych
  • Usługi IT
    • Systemy informatyczne na zamówienie
    • Utrzymywanie systemów IT
    • Analiza biznesowa jako usługa IT
    • Testowanie systemów IT
    • IT Project Management
    • Wdrażanie gotowych rozwiązań IT
    • Systemy i aplikacje mobilne
    • Systemy informatyczne w chmurze
  • Firma
    • O firmie Risco Software
    • Rekrutacja
    • Aktualności
    • Informacja RODO
    • Seminaria
  • Klienci
    • Firmy
    • Referencje od klientów dla Risco Software
    • Case studies
  • Know-how
    • Jak to robimy
    • R&D
    • Artykuły
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
  • EN
  • Menu Menu

Know-How

Jak to robimy  |  R&D  |  Artykuły

Wywiad z Marcinem Wernerem w Miesięczniku Bank 12/2017

Software, czyli wartość dodana

Wywiad z Marcinem Wernerem – prezesem zarządu Risco Software Sp. z o.o.

Branża IT lubi określać swoją ofertę nie tylko jako software i usługi, ale przede wszystkim jako wartość dodaną dla klientów. Jaka jest filozofia działania Risco Software?

Marcin Werner: Niewątpliwie każda firma IT dąży do wykreowania wartości dodanej dla klienta końcowego i każda nieco inaczej tę wartość definiuje, a jeszcze inaczej komunikuje. My produkujemy systemy dla sektora finansowego. To wyjątkowa branża, klienci oczekują od nas nie tylko wiedzy i umiejętności z zakresu samego IT, ale również np. znajomości regulacji prawnych. Ich rozumienie wymaga szkoleń merytorycznych, poznania unijnych i krajowych aktów prawnych oraz wdrożenia wyśrubowanych i restrykcyjnych standardów technicznych. Każdy z naszych programistów jest przeszkolony z danego zakresu merytorycznego, służącego zrozumieniu procesów biznesowych, dla których docelowo projektujemy system. Mam tu na myśli m.in. systemy, które przygotowujemy pod określone regulacje np. Rozporządzenia EMIR, MIFIR czy niebawem wchodzące RODO. Taki sposób pracy powoduje, że ogromną wartością dodaną dla klienta jest to doświadczenie dziedzinowe naszych pracowników, ich szeroka wiedza merytoryczna, a także otwartość na wszystko co nadchodzi oraz staje się pilne i ważne dla naszych klientów.  Zatem w Risco Software wartość dodaną dla klientów tworzymy przez stałe inwestowanie w wiedzę i umiejętności naszych specjalistów, przekładające się na doradztwo biznesowe, czyli dużo więcej niż IT.

Waszym mottem jest „Open minded IT guys”. Co się za tym kryje?

Marcin Werner: To nie jest hasło wymyślone przez agencję reklamową, tylko opinia jednego z klientów, która nam się spodobała. Szczycimy się naszą otwartością i szybkim reagowaniem na pojawianie się nowych technologii czy wspomnianych regulacji prawnych prowadzących do nowych produktów i usług IT. Do tego dochodzi otwartość na drugiego człowieka zarówno wewnątrz Risco Software, jak i wobec naszych klientów. Jeśli chodzi o zespół, każdy z nas jest odrębną jednostką z różnymi poglądami na branżę i świat, dlatego dużą wagę kładziemy na działania integracyjne oraz otwartość wewnątrz naszego zespołu względem siebie. W naszym gronie każdy może czuć się swobodnie, szanujemy różne zdania i zawsze z uwagą słuchamy się nawzajem. Jako zarząd firmy doceniamy wartość komunikacji wewnętrznej. Ten styl przekłada się także na komunikację z klientami. Nie bez powodu mówi się o nas w taki sposób, jak głosi hasło przewodnie. W ankietach satysfakcji, wypełnianych przez naszych klientów, pojawiają się wskazania na te wartości, które wymieniłem, stąd mamy pewność, że one rzeczywiście nas wyróżniają.

Czy Risco Software zakończyło już proces budowania trwałej tożsamości? 18 lat na rynku robi wrażenie….

Marcin Werner: 18 lat to długi czas i jesteśmy dumni, że przetrwaliśmy niejeden kryzys rynkowy, stale poprawiając wyniki finansowe i zwiększając portfolio klientów. Proces budowania tożsamości firmy trwa nieustannie, naszym atutem jest otwartość, którą szczególnie sobie cenią nasi klienci, jak wynika z badań satysfakcji z naszych usług i produktów. Dlatego też trzymamy przysłowiową rękę na pulsie i reagujemy na zmieniające się warunki biznesowe. Ponadto tożsamość firmy tworzy stały zespół, pracujący ze sobą już kilkanaście lat, który nazywamy Dream Team. Dzięki niemu nie tylko realizujemy oczekiwania i zamówienia klientów, ale sami tworzymy nowoczesne rozwiązania dla różnych branż, z sektorem bankowym na czele. Portfolio produktowe Risco Software to w dużej mierze autorskie rozwiązania naszych programistów. Obsługujemy już niemal 100 sprawnie działających systemów informatycznych i wciąż się rozwijamy.

Mówi się, że bankowość tradycyjna ewoluuje w nowym kierunku. Jak odpowiadacie na zmieniające się oczekiwania rynkowe?  

Marcin Werner: Bankowość tradycyjna długo będzie jeszcze potrzebna, choćby ze względu na różny wiek i oczekiwania klientów, niemniej zmienia się i dąży do maksymalnej możliwej digitalizacji i automatyzacji. Wiadomo, że rola banków będzie zawsze bardzo ważna, mimo, że zmieni się jej charakter. Banki przyszłości będą nadal instytucjami finansowymi ale jednocześnie zwinnie działającymi firmami technologicznymi  i software’owymi. Otwarte poprzez API na środowisko zewnętrzne, np. fintechy, będą świadczyły usługi finansowe, często wykorzystując sztuczną inteligencję i rozwiązania big data. Jako firma software’owa oraz integrator systemów pomagamy bankom w tej transformacji. Przy czym nie zamykamy się wyłącznie na banki, współpracujemy również z innymi instytucjami sektora finansowego i ubezpieczeniowego. Ponadto, w ramach naszego R&D, pracujemy nad własnymi rozwiązaniami IT.

Nad czym pracujecie obecnie i jakie macie plany na 2018 rok?

Marcin Werner: Nasze systemy służą m.in. spełnianiu wymogów unijnych i są rozbudowywane o kolejne elementy. Aktualnie kończymy kilka dużych projektów związanych z Dyrektywą MiFID2 oraz Rozporządzeniem MiFIR. Pracujemy nad nowym modułem w naszym flagowym systemie Cesarz, służącym do raportowania transakcji do tzw. ARM (Approved Reporting Mechanism), które w naszym kraju obsługuje Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych. Inną nowością w systemie Cesarz jest moduł raportowania post-transakcyjnego do tzw. APA (Approved Publication Arrangement), które musi być zapewnione tuż po zawarciu transakcji. Istotną przewagą konkurencyjną naszych rozwiązań jest kompleksowość oferty. Pokrywamy nie tylko samo raportowanie, ale również wzbogacanie treści o dane z zewnętrznych źródeł ESMA i ANNA-DSB. Każdy z tych modułów możemy wdrażać w działającym już systemie, a zarazem każdy z nich jest osobnym produktem w naszej ofercie. Dużo uwagi poświęcamy systemowi obsługi procesu tzw. clearingu w centralnej izbie rozliczeniowej CCP jaką w Polsce jest w KDPW_CCP. W tym obszarze kończymy właśnie innowacyjny na skalę europejską projekt z jednym z polskich banków. Na naszej roadmapie na przyszły rok znajduje się też kolejny moduł systemu Cesarz, służący do raportowania SFTR (Securities Financing Transactions Regulations). Wcześniej zamierzamy dodać raportowanie wynikające z wymogów Best Execution oraz SI (Systematic Internalizer). Zdaję sobie sprawę, że nazwy te nie mówią wiele przeciętnemu czytelnikowi, ale są znane w środowisku bankowym, szczególnie w departamentach skarbu. W naszej ofercie związanej z systemami regulacyjnymi znajdują się również systemy wspomagające banki we wdrożeniu komunikacji z systemami Krajowej Izby Rozliczeniowej, takimi jak Express Elixir, Ognivo e-Zajęcia, czy ostatnio implementowany CMO (Centralny Mechanizm Oceny). Pracujemy również nad przystosowaniem naszych systemów do spełnienia nowych wymogów Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Czy to wszystkie obszary waszych działań?

Marcin Werner: Nie chcemy zostać w tyle na żadnym z obszarów rynku IT. Nieustanna ewolucja naszej branży sprawia, że skupiając się na tradycyjnych dziedzinach można przegapić nowe, często fascynujące możliwości rozwoju. Na przykład jesteśmy bardzo zainteresowani technologią Blockchain, szczególnie w obszarze tzw. Smart Contracts i już teraz projektujemy pewne rozwiązania w ramach naszego R&D. Najważniejszym dla nas wyzwaniem jest obecnie świat systemów i aplikacji mobilnych. Tradycyjnie dla Risco Software, jako pierwszy krok postawiliśmy na edukację naszych specjalistów. Dzięki temu już teraz, naszym obecnym i nowym klientom, możemy zaoferować pełny pakiet rozwiązań mobilnych, od analizy biznesowej, aż do oprogramowania na wszystkich platformach mobilnych z Androidem i IOS na czele. Nie lubimy czekać z założonymi rękoma i zaczęliśmy od rozwiązań przydatnych dla nas samych. Wiadomo, jak istotne jest efektywne rozplanowanie urlopów całego zespołu i ja mam teraz łatwy wgląd w ten proces. Dzięki łatwej w obsłudze, a jednocześnie gustownej wizualnie aplikacji na moim telefonie.

Wróć do Artykułów

Risco Software Sp. z o.o.
Al.  Jerozolimskie 123a

02-017 Warszawa

tel. +48 22 622 58 33

fax. +48 22 622 58 34

e-mail: kontakt@riscosoftware.pl

Firma

  • Firma
    • O firmie Risco Software
    • Zespół
    • Rekrutacja
    • Aktualności

Produkty

  • Produkty
    • Cesarz_ERA
    • Cesarz_SFTR – Rozporządzenie SFTR
    • Cesarz_MiFIR – MiFID2/MiFIR
    • Cesarz_BE – MiFID II
    • Cesarz_SI – MiFID II
    • Cesarz_CCP – EMIR
    • Cesarz_TR – EMIR
    • Risco FinApi – PSD2
    • Risco CMOS
    • Risco Printouts Generator
    • Risco JPK – Jednolity Plik Kontrolny
    • Risco Zarządzanie Gotówką Banku
    • Risco Elektroniczne Zajęcia
    • Risco Informacja Kredytowa
    • Risco Płatności Ekspresowe

Rozwiązania

  • Rozwiązania
    • Systemy transakcyjne banków
    • Systemy do obsługi procesów kredytowych
    • Risco Rozpoznawanie Tekstu – system typu OCR
    • Systemy obsługi sprzedaży
    • Systemy raportowania
    • Systemy kontroli przepływu dokumentów
    • Systemy do bankowości elektronicznej
Polityka prywatności | Mapa strony | Copyright © 2025 Risco Software Sp. o.o.
  • Facebook
  • LinkedIn
Wywiad z Marcinem Wernerem – Miesięcznik Bank 12/2017Kongres Forum Technologii Bankowych 2018
INFORMACJA O PLIKACH COOKIES
W Risco Software Sp. o.o. korzystamy z plików cookies w celu zapewnienia Ci najlepszych doświadczeń podczas korzystania z naszej strony internetowej. Zgadzając się na wszystkie pliki cookies, pozwolisz nam na zadbanie o Twój komfort podczas przeglądania naszej strony oraz dopasowanie wyświetlania naszej oferty do Twoich potrzeb.
W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swojego wyboru, klikając opcję Spersonalizuj. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.
UstawieniaAkceptuje wszystkie
Ustawienia ciasteczek

Ustawienia ciasteczek

Niezbędne do świadczenia usługi
Zawsze włączone
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego działania witryny. Te pliki cookie zapewniają anonimowe podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
CookieCzas przechowywaniaOpis
_GRECAPTCHA5 miesięcy 27 dniUsługa Google Recaptcha ustawia ten plik cookie w celu identyfikacji botów w celu ochrony witryny przed złośliwymi atakami spamowymi.
CookieLawInfoConsent1 rokCookieYes ustawia ten plik cookie, aby rejestrować domyślny stan przycisku odpowiedniej kategorii i status CCPA. Działa tylko w koordynacji z podstawowym plikiem cookie.
viewed_cookie_policy1 rokWtyczka GDPR Cookie Consent ustawia plik cookie do przechowywania, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje żadnych danych osobowych.
Analityczne i statystyczne
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje na temat wskaźników, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.
CookieCzas przechowywaniaOpis
_ga1 rok 1 miesiąc 4 dniGoogle Analytics ustawia ten plik cookie w celu obliczania danych odwiedzających, sesji i kampanii oraz śledzenia korzystania z witryny na potrzeby raportu analitycznego witryny. Plik cookie przechowuje informacje anonimowo i przypisuje losowo wygenerowany numer w celu rozpoznania unikalnych gości.
_gat_gtag_UA_*1 minutaGoogle Analytics ustawia ten plik cookie w celu przechowywania unikalnego identyfikatora użytkownika.
_gid1 dzieńGoogle Analytics ustawia ten plik cookie, aby przechowywać informacje o tym, jak odwiedzający korzystają z witryny, jednocześnie tworząc raport analityczny dotyczący wydajności witryny. Niektóre z zebranych danych obejmują liczbę odwiedzających, ich źródło oraz strony, które odwiedzają anonimowo.
Funkcjonalne
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
CookieCzas przechowywaniaOpis
_icl_visitor_lang_js1 dzieńWPML ustawia ten plik cookie do przechowywania przekierowanego języka.
wpml_browser_redirect_testsesjaTen plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę WPML WordPress i służy do sprawdzania, czy w przeglądarce jest włączona obsługa plików cookie.
Wydajność
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszego doświadczenia użytkownika.
CookieCzas przechowywaniaOpis
__utma1 rok 1 miesiąc 4 dniGoogle Analytics ustawia ten plik cookie, aby rozróżnić użytkowników i sesje. Plik cookie jest tworzony podczas wykonywania biblioteki JavaScript i nie istnieją żadne pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb30 minutGoogle Analytics ustawia ten plik cookie, aby określić nowe sesje/wizyty. Plik cookie __utmb jest tworzony podczas wykonywania biblioteki JavaScript i nie istnieją żadne pliki cookie __utma. Jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmcsesjaGoogle Analytics ustawia ten plik cookie, aby umożliwić interoperacyjność z urchin.js, starszą wersją Google Analytics i jest używany w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu określenia nowych sesji/wizyt. Jest usuwany, gdy użytkownik zamknie przeglądarkę.
__utmt10 minutGoogle Analytics ustawia ten plik cookie, aby zablokować częstotliwość żądań.
__utmz6 miesięcyGoogle Analytics ustawia ten plik cookie, aby zapisać źródło ruchu lub kampanię, dzięki której użytkownik dotarł do witryny.
Zapisz i zaakceptuj
Powered by GDPR Cookie Compliance WebToffee Logo
Scroll to top