Charakterystyka systemu
Głównym celem stworzenia systemu Risco Zarządzanie Gotówką Banku jest poprawa procesów zarządzania gotówką w banku poprzez ich automatyzację, której rezultatem ma być zmniejszenie kosztów utrzymania gotówki. System generuje oszczędność czasu związaną z automatyzacją części prac dotychczas realizowanych ręcznie (w tym m.in. procesu zamawiania, rozliczeń księgowych, generowania wydruków itd.). Dotychczasowe kanały zamawiania zasileń i odprowadzeń gotówki zostają zastąpione.
System jest w pełni przygotowany do integracji z innymi systemami banku, ogranicza ryzyko operacyjne i zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa.
System gwarantuje m.in.:
- obsługę struktury organizacyjnej banku
- obsługę zamawiania zasileń i odprowadzeń gotówki
- obsługę różnych trybów zamówień
- obsługę gotówki w PLN i walutach obcych.
Kluczowe korzyści z wdrożenia:
- ekonomiczny: zwalnia roboczogodziny dedykowanych pracowników banku oraz zarządza stanami gotówki w skarbcach,
- dedykowany: adaptowalny na potrzeby każdego banku,
- nieskomplikowany: posiada wyjątkową łatwość obsługi systemu,
- rozszerzalny: łatwo może zostać rozbudowany o specyficzne wymagania banku.
System jest gotowy na obecne oraz przyszłe regulacje ustawodawcze. Już teraz Risco Zarządzanie Gotówką Banku to system umożliwiający strumieniowanie banknotów odprowadzanych do NBP, analizę w podziale na strumienie, posiada rejestr urządzeń oraz wspiera przetwarzanie nominałów w ramach Zarządzenia NBP nr 19/2016.